Mest lästa

WHEN WE WENT TO ISLA MUJERES, RENTED A GOLF CAR AND LIVED LIFE

/ ISLA MUJERES, MEXICO /

Detta är från en utav de roligaste dagarna när vi var i Mexiko. Vi tog färjan från Cancun till den pittoreska, supergulliga ön Isla Mujeres och hade en heldag där. Jag hade kunnat vandra runt i dagar bara för att suga in alla söta färgglada hus, kokosnötsstånd och vackra utsikter. Okej, dagar än nog att ta i då själva ön endast är 4 miles lång. Därav används typ inte bilar utan man tar sig fram med hjälp av golfbilar, vilket ön är känd för. Det var så himla kul att göra för att upptäcka alla magiska hörn på Isla Mujeres!

Först vandrade vi runt bland alla små butiker och sen tog vi golfbilen till ena sidan för att besöka Isla Mujeres Turtle Farm Sanctuary (mer om det i ett annat inlägg, har så sjukt mycket sköldpaddsbilder att det inte fick plats här hehe). Efteråt drog vi vidare till toppen där man hade en sjukt vacker utsikt över vattnet och linbanorna och där stötte vi även på några engelsmän som vi började snacka lite med. Supertrevliga! 20 minuter senare var vi allihopa så fruktansvärt varma så vi tog oss ner mot en utav de topprankade finaste stränderna i världen: Norte Beach, för att svalka oss. Och jag köpte färsk mango av en man som gick och sålde på stranden. Sjukaste mangon jag ätit! Den var alldeles kall, söt och uppfriskande. Godaste mangon någonsin! Frukt är alltid godare utomlands.

Efter lite badande och solande så köpte vi med oss en kokosnöt och strosade runt alla små ”butiker”. Efter en hel dag på ön så var vi helt slut så när solen började gå ner bestämde vi oss för att ta färjan hem. Väl i Cancun så käkade vi lite sushi och sedan slocknade vi direkt när vi kom hem till hotellet. En riktigt bra dag men oh boy vad vi var slut efteråt!

---------------------------------------------------------------------------------------------

One of the most fun days we had in Mexico was when we took the ferry over to the picturesque and cute island Isla Mujeres and spent the whole day there. I could have walked around just to soak up all the cute colourful houses, coconut shops and surroundings for days. Okay days might be a bit too much as the whole island is only 4 miles long. Which is also one of the reasons why they don’t really use cars there, they only get around by golf cars. Which is something the island is known for. It was so much fun to rent a golf car and explore the island for the day!

First we walked around and had a look at the stores and after a little window shopping we took our golf car to the other side of Isla Mujeres to visit the Turtle Farm Sanctuary (which I will show you in another post as I took sooo many photos haha). Afterwards we went up to the view point and soaked in the most amazing view of the sea and while we were there we met some English people that we started chatting too. They were super friendly! 20 minutes later we were all so hot that we had to go to the beach to cool down. We went to Norte Beach, which is top ranked as one of the most beautiful beach in the world. I chilled on the beach bed and bought some mango from a man who sold it on the beach. It was a sick mango! It was just so cold, sweet and refreshing. The best mango ever. Fruit is always better overseas.

After some swimming and sun bathing we went back to the main area and bought a coconut and strolled around the little cute boutiques. After one full day on the island we decided to take the ferry back when the sun started to go down. When we got to Cancun we just had some sushi and passed out in bed as soon as we got into our hotel room. A lovely day but oh we’re we knackered afterwards!